از خوانده‌ها و نخوانده‌ها

4

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۱:۳۶ ب.ظ

دارم متن آلمانی می‌خوانم! سه صفحه از جیمز و هلوی غول‌پیکر را از چندروز پیش به امروز خوانده‌ام. گرامری هم بلد نیستم جز چند جمله بدیهیات. کار سخت و در عین حال لذّت‌بخشی‌ست. برایم مهم است که عاقبتش چه می‌شود. اگر توانستم خودم آلمانی را به خودم یاد بدهم؛ یعنی هرچیز دیگری را هم می‌توانم. 

می‌ترسم که نتوانم. و می‌ترسم که ول کنم. و حتّی می‌ترسم یاد نگیرم. ولی خب می‌خواهم به خودم نشان بدهم که می‌شود. چهار پنج روز است که شروع کرده‌ام و حالا هم ساختار خیلی از جمله‌ها و یک‌سری کلمات را می‌فهمم. اگر بشود؛ ترسم از این به بعد برای یاد گرفتن زبان‌های جدید بسیار کم‌تر خواهد بود

اگر آلمانی‌ام خوب شود خیلی کارها می‌توان کرد. بسیاری از کتاب‌های زبان‌شناسی تاریخی به آلمانی ست. و حتّی شاید بروم برای دانشگاهی در آلمان اپلای کنم. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۷
سا را

نظرات  (۱)

چه اعتماد به نفس خوبی داری. من کلاسشم برم هیچ انگیزه ای ندارم بشینم پشت میز . اینکه خودجوش یه کاری رو میکنی واقعا جای تحسین داره 

پاسخ:
راستش اون‌طور که من می‌فهمم این چیزها بیش‌تر عادت‌هایی‌ان که می‌شه تو خودمون شکل بدیم و در گذر زمان بهتر می‌شن. به نظرم اگه تلاش کنید زمان خیلی کوتاهی انجامش بدید و بعد آروم بیش‌ترش کنید درست می‌شه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی